Beide huizen vormen een architectonisch geheel. Neoclassicistisch herenhuis van acht traveeën en twee bouwlagen onder zadeldak (nok evenwijdig aan straat, leien), met attiek en twee dakvensters met driehoekig fronton, uit de eerste helft van de 19de eeuw. Bepleisterde en beschilderde lijstgevel op een lage plint van beschilderde hardsteen; panelenfries onder de houten kroonlijst. Risalieten, voorzien van schijnvoegen, in de derde en zesde travee, verhoogd door middel van de vermelde dakvensters. Rechthoekige vensters met beschilderde lekdrempels, beluikt op de eerste bouwlaag, voorzien van rolluikkasten en gesmeed (?) ijzeren hekken op de bovenverdieping; oorspronkelijk houtwerk; de bovenvensters der risalieten zijn geaccentueerd door een geriemde omlijsting en een geprofileerde druiplijst. Rechthoekige deur (laatste travee) in een vlakke omlijsting van beschilderde hardsteen. In de derde travee, geprofileerde korfboogpoort in een rechthoekige geblokte omlijsting van arduin; fraai houtwerk; erboven, rechthoekig balkon met gesmeed ijzeren hek.
Bron: Bevat overheidsinformatie, verkregen onder de modellicentie voor gratis hergebruik Vlaanderen v1.0. URI:
Agentschap Onroerend Erfgoed 2019: Neoclassicistisch herenhuis [online] https://inventaris.onroerenderfgoed.be/erfgoedobjecten/22921 Geraadpleegd op 12-11-2019
Elk jaar op Kermiszondag, de Drievuldigheidszondag na Pinksteren, trekt de Genoveva- of Sacramentsprocessie uit in Zepperen. Hierbij brengen de Zepperenaren hulde aan hun patrones, de heilige Genoveva van Parijs, en zegenen de weiden en akkers.
De verering van de Heilige Genoveva kadert in de volksdevotie tot de zgn. Drie Gezusters, samen met Brustem en Rijkel. In de archivalia zitten getuigenissen over de processie uit het Ancien Regime. De Genovevaverering werd waarschijnlijk door een begaardenpriester van Zepperen naar Steenhuffel overgebracht, waardoor ook in Steenhuffel jaarlijk een Genovevaprocessie uitgaat.
In 2006 werd de processie in Zepperen vernieuwd met hulp van de Erfgoedcel Sint-Truiden en lag de nadruk op taferelen uit het leven van de heilige, in plaats van op Bijbelse scènes.